UGC

Annonseproduksjon

Tiktok videoer

189x mer visninger for Gen Z

189x mer visninger for Gen Z

Teoritentamen, Norges største teoriapp, manglet én ting – engasjerende innhold som virkelig traff målgruppen. Vi hjalp dem med å øke visningene med hele 189x, noe som resulterte i en betydelig økning i nedlastninger.

Tidsperiode

Des 2023 -> Nå

Bransje

App

189x flere visninger

Flere konverteringer

Innhold rettet mot Gen Z

Utfordringen

Produsere innhold som ungdommen ønsket å se...

Produsere innhold som ungdommen ønsket å se...

Teoritentamen ønsket å satse mer på videoannonser, ettersom de så at flere konkurrenter i markedet satset tungt på dette. De hadde alt annet på plass, bortsett fra engasjerende SoMe-videoer som faktisk resonerte med målgruppen.

Målet

Treffe målgruppen og konvertere

Treffe målgruppen og konvertere

For å treffe målgruppen visste vi at vi måtte lage unikt videoinnhold som ungdommen faktisk ville orke å se. De er en målgruppe som konsumerer store mengder innhold, og for å fange oppmerksomheten deres måtte vi tenke strategisk. Som unge karer selv forsto vi godt hva som kunne fungere, og resultatene lot ikke vente på seg – visningstallene skøyt i været.

Løsningen

Hvordan vi løftet resultatene

Hvordan vi løftet resultatene

Tre grep vi tok som løftet resultatene:

Dyptgående forarbeid

Gen Z er kjent for å være en smart og kritisk målgruppe, men med en svakere kjøpekraft. Derfor måtte vi utforske menneskelige historier som vi visste appellerte til dem, for å gjøre Teoritentamen til "top of mind" for potensielle kjøpere. Gjennom grundig analyse og refleksjon over våre egne erfaringer som del av Gen Z, utviklet vi ideene våre og presenterte dem for Teoritentamen, noe som ga svært gode resultater.

Kreatørinnhenting

Mange i Gen Z er sterkt påvirket av tre sentrale faktorer: status, sosiale medier og humor. Vi forsto at for å nå denne målgruppen måtte vi velge innholdsskapere som appellerte til disse aspektene. Derfor valgte vi mikroinfluensere på TikTok som vi tidligere hadde sett levere gode resultater blant Gen Z.

Kreativ Strategi

Vi innså at det tradisjonelle UGC-formatet hadde liten sjanse for suksess, da det kunne virke for kjedelig for målgruppen. Derfor valgte vi å tenke utenfor boksen og produsere unike videoer som skilte seg ut. Dette inkluderte sketcher, gateintervjuer, skoleintervjuer og relaterbare ungdomssituasjoner, hvor vi bevisst spilte på de aspektene som appellerte sterkt til Gen Z. Dette ga svært gode resultater, og mye av innholdet gikk viralt på TikTok.

Resultatet

Flere brukere og 189x flere visninger

Flere brukere og 189x flere visninger

Skjermbildet nedenfor viser TikTok-profilen til Teoritentamen.

Er du vår neste
suksesshistorie?🚀

Er du vår neste
suksesshistorie?🚀

Book et møte med oss for å finne ut om vi kan hjelpe deg å vokse!
PS: Dette er helt uforpliktende og gratis møte.

Vi vokser B2C-bedrifter med betalt annonsering og annonseproduksjon – og tar kun betalt på resultater.

Besøksadresse: Rosenholmveien 25

Telefon: +47 48 29 88 53
E-post: sondre@fulciomedia.no

Vi vokser B2C-bedrifter med betalt annonsering og annonseproduksjon – og tar kun betalt på resultater.

Besøksadresse: Rosenholmveien 25

Telefon: +47 48 29 88 53
E-post: sondre@fulciomedia.no

Vi vokser B2C-bedrifter med betalt annonsering og annonseproduksjon – og tar kun betalt på resultater.

Besøksadresse: Rosenholmveien 25

Telefon: +47 48 29 88 53
E-post: sondre@fulciomedia.no