UGC
Annonsering
Kreativ strategi
Cydsport, en ny nettbutikk med verdens første tempojusterte løpesko, slet med å treffe på annonseinnholdet. Vårt UGC-innhold løftet ROAS fra 2,5 til 7, med rekordhøye annonsebudsjetter.
Tidsperiode
Feb -> Nå
Bransje
Nettbutikk
2.5 -> 7 i ROAS
67% lavere kost per kjøp (CPA)
6,5x økning i annonsebudsjett
Utfordringen
Cydsport hadde funnet product-market-fit, men slet med å lage innhold som resonnerte med målgruppen og konverterte lønnsomt. Annonseringen stoppet opp, og de kontaktet oss i senvinteren 2024. Vi vant tilliten deres, og samarbeidet var i gang.
Målet
Vi produserte en liten batch med UGC-annonser for Cydsport med mål om bedre avkastning på Meta. Etter å ha funnet en vinner, skalerte vi denne videoen videre, samtidig som vi testet flere med samme vinkling og kreatør for å se om vi kunne gjenskape suksessen.
Løsningen
Tre grep vi tok som løftet resultatene:
Dypdykk i forarbeid og markedsanalyse
Vi gjennomførte en grundig analyse av Cydsports merkevareverdier og eksisterende kundeavatar, som ga oss verdifull innsikt i hvilke kreatører og innholdskonsepter som ville treffe best. Basert på denne analysen presenterte vi unike konsepter og kreatører som både vi og Cydsport trodde på, og som viste seg å levere gode resultater.
Kreativ Strategi
Kreativ strategi handler om å finne annonsevinkler som driver salg. For Cydsport, et fristelsesprodukt med problemløsende fordeler, brukte vi modeller og innholdsskapere som traff målgruppen og konvertete lønnsomt. Gjennom UGC-videoer fant vi lønnsomme formater og vinklinger – en suksess som kan gjentas for lignende bedrifter.
Skalering og optimalisering
Basert på dataene fra UGC fikk vi innsikt i hva som fungerte, og hva som ikke gjorde det. Denne lærdommen ga oss verdifull erfaring til neste produksjonsrunde, som ytterligere forbedret resultatene og gjorde at vi kunne fokusere annonsebudsjettet på de mest effektive formatene. Selv om vi visste hva som fungerte, fortsatte vi å teste ulike tilnærminger for å utforske nye deler av markedet.
Resultatet
Resultatet - Content
Book et møte med oss for å finne ut om vi kan hjelpe deg å vokse!
PS: Dette er helt uforpliktende og gratis møte.